flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Додаток 2 до наказу від 03.02.2025 №35

                          Додаток 2  
                          до Антикорупційної програми ДСА України на 2025-2027 роки  
                          (пункт 9 розділу ІІ)  
                                   
РЕЄСТР РИЗИКІВ  
Функція, процес ДСА України  Корупційний ризик Зміст корупційного ризику Джерело(а) корупційного ризику Існуючі заходи контролю Аналіз корупційного ризику. Рівень корупційного ризику Заходи впливу на корупційний ризик та етапи їх виконання Терміни (строки) виконання заходів впливу на корупційний ризик Відповідальні виконавці Необхідні ресурси Індикатори виконання заходів впливу на корупційний ризик Моніторинг виконання заходів впливу на корупційні ризики  
Рівень імовірності реалізації корупційного ризику (бал "х") Рівень наслідків від реалізації корупційного ризику (бал "у") Рівень корупційного ризику (бал "х"ґ бал "у")  
Фактичний термін (строк) виконання заходів впливу на корупційний ризик Стан виконання заходів впливу на корупційний ризик (виконано / не виконано / виконано частково) Опис результатів виконання заходів впливу на корупційний ризик або інформація про причини невиконання  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17  
1 Запобігання та виявлення корупції Можливе неповідомлення
інформації про факти
корупційних або пов’язаних з
корупцією правопорушень,
інших порушень Закону
України «Про запобігання
корупції» у ДСА України
Для працівників ДСА України, її територіальних управлінь, апаратів судів проводяться щорічні
навчання з питань прав та гарантій
захисту викривачів корупції,
здійснюються інформаційні розсилки з даного питання.
Разом з тим, у зв’язку з прийняттям
на роботу до ДСА України нових
працівників, існує ризик
неповідомлення інформації про факти корупційних або пов’язаних з
корупцією правопорушень, інших
порушень Закону України «Про
запобігання корупції» у ДСА України через
відсутність обізнаності щодо каналів
повідомлення про корупцію та права викривача, що захищаються Законом.
  Наказ ДСА України від 30 липня 2021 року №262 "Про організацію роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог Закону України  "Про запобігання корупції";
Наказ ДСА України від 10 липня 2023 року №320 "Про затвердження Положення про впровадження в Державній судовій адміністрації України, її територіальних управліннях, підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери її управління, механізмів заохочення викривачів та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції";
низький 1 високий 3 середній 1. Розроблення (оновлення) інформаційного листа з метою нагадування працівникам ДСА України про правовий статус, права та гарантії захисту викривача Червень 2025 року
Червень 2026 року
Червень 2027 року
1. Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України 1. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 1.Розроблено (оновлено)
інформаційний лист з метою
нагадування працівникам
ДСА України про правовий статус,
права та гарантії захисту
викривача.
       
  2. Розроблення (оновлення) інформаційного листа з метою нагадування працівникам ДСА України про канали повідомлення про корупцію у ДСА України. Червень 2025 року
Червень 2026 року
Червень 2027 року
2. Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України
Територіальні управління ДСА України
2. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 2. Розроблено (оновлено)
інформаційний лист з метою
нагадування працівникам
ДСА України про канали
повідомлення про корупцію у ДСА України.
       
Можлива недоброчесність працівників ДСА України. 3. При призначенні на роботу новопризначеним
працівникам ДСА України уповноваженим підрозділом
(уповноваженою особою) з питань запобігання та виявлення корупції доводиться до відома
інформація про правовий статус, права, гарантії
захисту викривача та канали повідомлення про
корупцію у ДСА України
Постійно 3. Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України
Територіальні управління ДСА України
3. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті

3. Новопризначені
працівники ДСА України
ознайомленні з інформацією
про правовий статус, права,
гарантії захисту викривача та
канали повідомлення про
корупцію у ДСА України.
       
2 Запобігання та виявлення корупції Можливість приховування фактів вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" у зв'язку з відсутністю механізму перевірки стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції у територіальних органах ДСА України та юридичних особах, що належать до сфери управління ДСА України В ДСА України наразі відсутній механізм перевірки стану організації роботи із запобігання та виявлення корупції у територіальних органах ДСА України та юридичних особах, що належать до сфери управління ДСА України, що дає змогу приховування порушень у питаннях організації роботи із запобігання та протидії корупції     низький 1 високий 3 середній 1.Розробка організаційно-розпорядчого документу для перевірки організації роботи із запобігання та виявлення корупції у територіальних органах ДСА України та юридичних особах, що належать до сфери управління ДСА України; 1. протягом 2025, 2026 і 2027 року 1. Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України 1. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті; 1. Відповідний організаційно-розпорядчий документ розроблено;        
  2.Підготовка плану проведення перевірок, узгодження об'єктів перевірок; 2. протягом 2025, 2026 і 2027 року 2. Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України 2. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 2. Відповідні плани перевірок розроблено та подано Голові ДСА України на затвердження;        
 Можлива недоброчесність працівників ДСА України. 3. Проведення перевірок уповноваженою особою одноособово або  шляхом утворення відповідних робочих груп (комісій)  протягом 2025, 2026 і 2027 року 3. Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції
Структурні підрозділи ДСА України
Територіальні управління ДСА України
3. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті

3. Перевірки проведено.
       
3 Документальне забезпечення Можливість прийняття рішення посадовими особами ДСА України в умовах реального конфлікту інтересів у зв’язку з  розглядом звернень, в яких одночасно оскаржується діяльність посадових осіб самостійних структурних підрозділів ДСА України Посадові особи ДСА України можуть діяти в умовах реального конфлікту інтересів при розглядізвернень, в яких одночасно оскаржується діяльність посадових осіб самостійних структурних підрозділів ДСА України 1. Недостатні існуючі методи внутрішнього контролю; Запровадження моніторингових заходів контролю розгляду  звернень, в яких оскаржується діяльність посадових осіб самостійних структурних підрозділів ДСА України низький 1 високий 3 середній 1.Моніторинг звернень  та результатів їх розгляду з метою виявлення можливого приватного інтересу проведено; 1. Постійно протягом 2025, 2026 і 2027 року; 1. Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції;
Юридичне управління;                                Територіальні управління ДСА України;
1. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 1.Моніторинг звернень проведено, у разі виявлення достатніх даних, що можуть свідчити про наявність приватного інтересу у посадової особи (працівника) ДСА України підготовлено доповідну записку Голові ДСА України або керівнику територіального управління ДСА України;        
 


2. Можлива недоброчесність працівників ДСА України.
2.Проведення додаткових навчань (тренінгів) із доведенням типових ситуацій порушення антикорупційного законодавства  щодо порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів. 2. Постійно протягом 2025, 2026 і 2027 року 2. Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України
Територіальні управління ДСА України
2. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 2. Навчання (тренінг) проведено.        
4 Управління державним органом  Недоброчесність посадових осіб під час представництва
інтересів ДСА України в судах
Працівники (посадові особи) ДСА України, маючи  повноваження щодо предствництва інтересів ДСА України в державних ораганах та органах судової влади  можуть здійснити дії щодо визнання вимог або інших позицій сторони по справі з метою одержання неправомірної вигоди або задоволення приватного інтересу, використати  наявну у них інформацію в особистих інтересах та (або) інтересах третіх осіб. 1. Недостатні існуючі методи внутрішнього контролю; При видачі довіреностей на представництво інтресів ДСА України або його територіальних управлінь щодо обов'язково звертати увагу на надання повноважень відповідним особам щодо визнання позову, досягнення примирення, передання повноважень представника іншій особі (передоручення).  низький 1 високий 3 середній 1. Обмеження в довіреностях щодо визнання позову, досягнення примирення, передання повноважень представника іншій особі (передоручення).


1. Протягом 2025, 2026 і 2027 року; 1. Юридичне управління ДСА України
Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України
Територіальні управління ДСА України
1. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 1.Обмежено в довіреностях щодо визнання позову, скасовано довіреності щодо представництва
інтересів ДСА України в судах.
       
 


3. Можлива недоброчесність працівників ДСА України.
2.Щорічний моніторинг судових рішень на предмет виявлення особистої заінтересованості у результатах розгляду справ 2. Грудень 2025 року; Грудень 2026 року
Грудень 2027 року.
2. Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції
Територіальні управління ДСА України
2. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті
2. Моніторинг проведено.
       
5 Внутрішній аудит Можливість необ'єктивної оцінки об'єкта внутрішнього аудиту  Члени робочої групи та керівник робочої групи, використовуючи службові повноваження, мають можливість діяти у попередній змові, затягувати строки проведення аудиторської перевірки, неналежно здійснити оцінку об'єкта внутрішнього аудиту шляхом задоволення приватного інтересу або отримання  неправомірної вигоди від тертіх осіб. 1. Недостатня урегульованість внутрішніх організаційно-розпорядчих актів;  Міністерством фінансів України наказом від 04.10.2011 № 1247, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.10.2011 за №1219/19957, затверджено Стандарти внутрішнього аудиту.
Стандартами внутрішнього аудиту визначено етапи проведення (здійснення) планових або позапланових внутрішніх аудитів. Згідно вказаних Стандартів  для забезпечення додаткової впевненості щодо точності та об’єктивності інформації, наведеної в аудиторському звіті, його проект обговорюється з відповідальними за діяльність особами. Результати обговорення документуються та зберігаються у справі внутрішнього аудиту.
За результатами обговорення члени аудиторської групи можуть вносити корективи до проекту аудиторського звіту.
Після внесення (за потреби) коректив аудиторський звіт підписується керівником аудиторської групи або керівником і членами аудиторської групи та передається на ознайомлення відповідальним за діяльність особам.
низький 1 високий 3 середній 1.Посилення контролю за роботою аудиторських груп при проведенні аудитів, а
також проведення роз’яснювальної
роботи з працівниками управління внутрішнього аудиту стосовно вимог етичної поведінки.
1. Протягом 2025, 2026 і 2027 року; 1.Управління аудиту ДСА України
Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення  корупції ДСА України
Територіальні управління ДСА України
1. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 1. Відповідні заходи контролю впроваджено;        
2. Недостатні існуючі методи внутрішнього контролю; 2.Проведення уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції в ДСА України інструктажу для членів робочої групи щодо дотримання антикорупційного законодавства при направленні для проведення планового/позапланового аудиту 2. постійно 2. Головний спеціаліст з питань запобігання та вяивлення корупції ДСА України
Територіальні управління ДСА України
2. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 2.Відповідну памятку розроблено.         


3. Можлива недоброчесність працівників ДСА України.
3.Проведення додаткових навчань (тренінгів) із доведенням типових ситуацій порушення антикорупційного законодавства  щодо порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів. 3. постійно протягом 2025, 2026 і 2027 року; 3.Головний спеціаліст з питань запобігання та вяивлення корупції ДСА України
Територіальні управління ДСА України
3. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 3. Навчальні заходи проведено.        
6 Матеріально-технічне забезпечення Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами територіальних управлінь ДСА України під час здійснення заходів організаційного, фінансового та матеріально-технічного забезпечення будівництва, ремонту будинків і приміщень судів та їх технічного оснащення, придбання автотранспортних та інших засобів Посадові особи територіальних управлінь ДСА України, шляхом подання необгрунтованих або неналежно оформлених пропозицій можуть  прийняти пропозицію, обіцянку або одержати неправомірну вигоду від зацікавлених осіб,  за направлення відповідних пропозицій за завищеними або заниженими показниками, що може призвести до втрат бюджету в умовах воєнного стану  1.Недостатні існуючі методи внутрішнього контролю;   низький 1 високий 3 середній 1.Надання обов'язкового письмового обгрунтування та відповідних розрахунків щодо потреби організаційного, фінансового та матеріально-технічного забезпечення будівництва, ремонту будинків і приміщень судів та їх технічного оснащення  1. Постійно протягом 2025, 2026 і 2027 року; 1. Департамент з  організації розпорядження державним майном ДСА України;
Департамент інформаційних технологій ДСА України
Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України
1. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 1. Надано письмові обґрунтування щодо будівництва, ремонту будинків і приміщень судів та їх технічного оснащення, придбання автотранспортних та інших засобів        

2. Можлива недоброчесність працівників ДСА України;

2. Проведення роз'яснювальної роботи з посадовими особами територіальних управлінь ДСА України щодо запобігання конфлікту інтересів
2. Постійно             протягом 2025 року,                        протягом 2026 року;
протягом 2027 року.
2. Головний  спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України
Територіальні управління ДСА України
2.У межах видатків, передбачених у державному бюджеті
2. Проведено роз'яснювальну роботу з посадовими особами територіальних управлінь ДСА України щодо запобігання конфлікту інтересів
       
7 Закупівля товарів, робіт і послуг Можливість встановлення необґрунтованої (завищеної) очікуваної вартості та ціни договору, штучне завищення обсягів закупівлі. Можливе штучне завищення обсягів закупівлі, завищення очікуваної вартості закупівлі та ціни договору в умовах змови працівників ДСА України, відповідальних за здійснення закупівлі, та потенційних контрагентів. 1. Недостатні існуючі методи внутрішнього контролю; Очікувану вартість предмету закупівлі визначає/розраховує  ініціатор закупівлі (структурний підрозділ ДСА України, що зацікавлений у закупівлі) відповідно до наказу Мінекономіки від 18.02.2020
№ 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
низький 1 високий 3 середній 1. Використання аналітичних модулів для моніторингу цін; 1. Постійно протягом 2025, 2026 і 2027 року перед проведенням закупівлі; 1. Управління  розпорядження державним майном ДСА України;
головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України
Територіальні управління ДСА України
1. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті
1.Відповідний моніторинг проведено,  результат зафіксовано у формі доповідної записки Голові ДСА України, керівнику територіального управління;
       
 
2. Можлива недоброчесність працівників ДСА України.
2. Розробка (оновлення) пам'ятки щодо проведення публічних закупівель та відповідальності за незаконні дії у сфері публічних закупівель.


постійно


2.  Управління розпорядження державним майном ДСА України
Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України
2.  межах видатків, передбачених у державному бюджеті
2. Відповідну пам'ятку розроблено.

       
8 Закупівля товарів, робіт і послуг Можливість встановлення дискримінаційних умов  та обмеження конкуренції між учасниками закупівлі. Можливе встановлення дискримінаційних умов тендерної документації/ технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, орієнтованих на заздалегідь визначеного учасника, що звужує коло потенційних учасників та/або унеможливлює перемогу постачальників, які можуть запропонувати роботу/товар/послугу кращої якості за нижчої ціни.
1. Недостатні існуючі методи внутрішнього контролю;
Ініціатор закупівлі (структурний підрозділ ДСА України, що зацікавлений у закупівлі) надає уповноваженій особі відповідальній за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в ДСА України :
- техніко-економічне обґрунтування, зміст якого визначає доцільність закупівлі;
- технічні вимоги до предмета закупівлі (технічна специфікація, плани, креслення, малюнки);
- вимоги до учасників процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам;
- умови щодо розрахунків;
- проєкт договору.
низький 1 високий 3 середній 1. Проведення з аналізу ринку та вивчення того, наскільки заявлені в тендерній документації або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі  характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями, а у разі відсутності таких – з іншими тендерами в галузі; 1. Постійно протягом 2025, 2026 і 2027 року перед проведенням закупівлі;
1. Управління розпорядження державним майном ДСА України
Територіальні управління ДСА України
1. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 1.Відповідний аналіз проведено,   результат зафіксовано;        
 

2. Можлива недоброчесність працівників ДСА України.

2. Розробка (оновлення) пам'ятки щодо проведення публічних закупівель та відповідальності за незаконні дії у сфері публічних закупівель.


протягом терміну дії Антикорупційної програми


2. Управління розпорядження державним майном ДСА України
головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції ДСА України
2.  межах видатків, передбачених у державному бюджеті
2. Відповідну пам'ятку розроблено.

       
9 Управління персоналом Можливість неправомірного впливу третіх осіб або інших працівників ДСА України на працівників  управління з питань персоналу під час підготовки рішень щодо призначеня на посади в ДСА України без конкурсного відбору.  Внаслідок дії обмежень в умовах воєнного стану щодо відбору кандидатів на посади без проведення конкурсного відбору існує можливість у зацікавлених осіб (інших працівників ДСА України або третіх осіб) здійснювати неправомірний вплив на  працівників  управління з питань персоналу при підготовці рішень щодо призначення на посади в ДСА України шляхом надання переваг певним особам.  1. Недостатня урегульованість внутрішніх організаційно-розпорядчих актів; Відповідно до частини п'ятої статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у період дії воєнного стану особи призначаються на посади державної служби без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом, на підставі поданої заяви, заповненої особової картки встановленого зразка та документів, що підтверджують наявність у таких осіб громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад.
Перевірка кандидатів на посади в центральному апараті ДСА України здійснюється управлінням з питань персоналу.
низький 1 високий 3 середній                  

2. Недостатні існуючі методи внутрішнього контролю;
1. Оприлюднення оголошення на вебсайті ДСА та вебсайтах територіальних управлінь ДСА України про заміщення вакантних посад в ДСАУ та територіальних управліннях ДСА України із заначенням кваліфікаційних вимог до кандидатів і строку подання документів, визначених законом; 1. Постійно протягом 2025, 2026 і 2027 року у період дії воєнного стану; 1.  Управління з питань персоналу ДСА України
Територіальні управління ДСА України
2. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 2. Оголошення оприлюднено на офіційному вебсайті ДСА України або територіального управління ДСА України;        

3. Можлива недоброчесність працівників ДСА України.
2. Внесення на розгляд Голови ДСА України або керівника територіального управління ДСА України пропозицій для прийняття рішення щодо призначення на посади із зазначенням інформації щодо відповідності документів та інформації, поданої кандидатом кваліфікаційними вимогам до відповідної посади та результатів перевірки ділової репутації кандидата.

2. Постійно протягом 2025, 2026 і 2027 року у період дії воєнного стану.


2. Управління з питань персоналу ДСА України
Територіальні управління ДСА України
3. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті; 3. Доповідна записка Голові ДСА України або керівнику територіального управління ДСА України.        
10 Організація та ведення бухгалтерського обліку, контроль за використанням матеріальних ресурсів Можливі неправомірні дії працівників ДСА України при використанні майна, отриманого для здійснення службових повноважень, з метою задоволення приватного інтересу Можливість працівників ДСА України використовувати, отримане для здійснення службових задань майно (службові приміщення, транспортні засоби, комп'юторну техніку, оргтехніку та обладнання) всупереч інтересам служби з метою задоволення приватного інтересу  1. Недостатня урегульованість внутрішніх організаційно-розпорядчих актів; Майно, що обліковується на балансі ДСА України та територіальних управлінь ДСА України, видане для здійснення службових обов'язків працівниками ДСА України закріплене за матеріально відповідальними особами, визначеними наказом ДСА України/територіального управління ДСА України, які здійснюють облік і контроль використання відповідного майна низький 1 високий 3 середній                  
2. Недостатні існуючі методи внутрішнього контролю; 2. Проведення інвентаризаці активів і зобов’язань; 2. Листопад 2025 року; Листопад 2026 року;
Листопад 2027 року;
2. Департамент фінансово-економічної діяльності, бухгалтерського обліку та звітності ДСА України
Територіальні управління ДСА України
2. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті 2. Висновки інвентаризації зафіксовано в протоколі інвентаризаційної комісії;        

3. Можлива недоброчесність працівників ДСА України.

3. Проводити контрольну звірку щодо
цільового використання державного
майна

3. Щорічно, 2025, 2026 і 2027 року.

3.Департамент фінансово-економічної діяльності, бухгалтерського обліку та звітності ДСА України
Територіальні управління ДСА України
3. У межах видатків, передбачених у державному бюджеті
3. Звірку
цільового
використання
державного
майна проведено, результат зафксовано у формі доповідної записки Голові ДСА України або керівнику територіального управління ДСА України.
       
                                   
                                   
    Рівні оцінювання ризиків                            
    Високий                              
    Середній                              
    Низький                              
    Критичний     Головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції       /підпис/   Михайло ПЕТРУШКО