flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

План реагування на надзвичайні ситуації в Луцькому міськрайонному суді Волинської області

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ:

Голова

Луцького міськрайонного суду

Волинської області

_________Анатолій ПАХОЛЮК

 

«30» листопада 2022 року

 

 

 

ПЛАН РЕАГУВАННЯ

 

на надзвичайні ситуації в

Луцькому міськрайонному суді Волинської області

 

 

ЗМІСТ

 

 

 

 

Загальні положення ………………………………………………………….

3

 

Розділ І. Аналіз можливих ризиків виникнення надзвичайних ситуацій в Луцькому міськрайонному суді Волинської області.....................................

5

 

Розділ ІІ. Організація виконання основних заходів цивільного захисту в разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій…........................................

8

 

Розділ ІІІ. Організація забезпечення заходів цивільного захисту та взаємодії під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації…………………………

 

Розділ ІV. Рекомендації щодо реагування на окремі надзвичайні ситуації…………………………………………………………………………..

17

 

19

 

 

 

 

Додатки

1.План виконання основних заходів з реагування на надзвичайні ситуації

 

 

 

Загальні положення

План реагування на надзвичайні ситуації в Луцькому міськрайонному суді Волинської області (далі – План реагування) розроблений відповідно до Кодексу цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року №5403-VI (із змінами), Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану» від 16 березня 2000 року № 1550-ІІІ (із змінами), Постанови Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 року № 223 «Про затвердження Плану реагування на надзвичайні ситуації державного рівня», Постанови Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року №11 (із змінами) «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту»,  Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 368 (із змінами) «Про затвердження Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями», Постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 року № 841 (із змінами) «Про затвердження Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій», наказу Комітету по нагляду за охороною праці України Міністерства праці та соціальної політики України від 17 червня 1999 року №112 «Про затвердження Положення щодо розробки планів локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій» (ДНАОП 0.00-4.33-99), наказу Міністерства надзвичайних ситуацій України від 16 липня 2009 року №494 «Про затвердження Методичних рекомендації щодо розроблення планів цивільного захисту підприємств, установ, організацій на особливий період», Методичних рекомендацій щодо порядку складання планів реагування у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій на підприємствах, установах та організаціях, рекомендованих листом Державної служби з надзвичайних ситуацій України від 6 березня 2015 року №17-3/739.

 

План реагування складено з метою:

Об’єкти Луцького міськрайонного суду Волинської області розташовані в межах м. Луцька за адресами: 43023, м. Луцьк, вул. Конякіна, 3; 43016, м. Луцьк, вул. Лесі Українки, 24.

Основними завданнями Плану реагування є:

Основними заходами, на планування та вжиття яких спрямовано цей план, є:

Ураховуючи відсутність у структурі суду відповідних спеціалізованих підрозділів медичного, біологічного та психологічного захисту, забезпечення санітарного й епідемічного благополуччя здійснюється за рахунок територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту.

У цьому плані терміни вживаються в значеннях, визначених Кодексом цивільного захисту України.  

 

Розділ І Аналіз можливих ризиків виникнення надзвичайних ситуацій в Луцькому міськрайонному суді Волинської області  

 

  1. Загальна характеристика місцевості, будівель і територій, в яких розташовані об’єкти Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Луцький міськрайонний суд Волинської області розташований в двох приміщеннях, які територіально розташовуються в адміністративних межах міста Луцька. Комплекс будівель загальною площею 4263,0 м 2, у тому числі: адміністративний будинок площею 3427,0 м 2 за адресою: м. Луцьк, вул. Конякіна, 3; адміністративний будинок площею 836,0 м 2 за адресою: м. Луцьк, вул. Лесі Українки, 24.

Аналізуючи  ймовірні джерела небезпеки та можливість виникнення надзвичайних стуацій, які можуть загрожувати нормальному (звичайному) функціонуванню суду та нести небезпеку життю і здоров`ю працівників, можна класифікувати  надзвичайні обставини за такими видами:

На територіях об’єктів Луцького міськрайонного суду Волинської області немає потенційно-небезпечних об’єктів (ПНО), об’єктів підвищеної небезпеки (ОПН), зокрема хімічно та радіаційно небезпечних об’єктів, не зберігаються, не виробляються та не використовуються вибухонебезпечні, небезпечні хімічні речовини (НХР).

Ураховуючи викладене, а також виходячи з профілю діяльності Луцького міськрайонного суду Волинської області, об’єкти, що перебувають у його оперативному управлінні, не можуть бути джерелом великих виробничих аварій або катастроф. При цьому не виключено можливості виникнення на них пожеж, здійснення терористичних актів та інших негативних подій соціально-політичного та воєнного характеру.

 

2.Надзвичайні ситуації на об’єктах Луцького міськрайонного суду Волинської області.

На об’єктах Луцького міськрайонного суду Волинської області можуть виникнути надзвичайні ситуації:

-у зимовий період можливі снігові замети, сильна ожеледь, що може призвести до зупинки руху транспорту, порушення енергопостачання та умов життєдіяльності;

-сильні поривчасті вітри тривалістю від кількох годин до доби, а також короткочасні, але великої руйнівної сили;

-затоплення та підтоплення територій і приміщень при зливах, інтенсивному таненні снігу;

-групові випадки виникнення небезпечних інфекційних хвороб;

-епідемічний спалах небезпечних інфекційних хвороб;

-отруєння людей у результаті споживання продуктів харчування, токсичними та іншими небезпечними речовинами;

-аварії на транспорті з викидом (розливом) біологічно небезпечних речовин;

-аварії на транспорті з викидом радіоактивних речовин;

-аварії на транспорті з викидом хімічно небезпечних речовин;

-пожежі (вибухи) у будівлях та спорудах об’єктів Луцького міськрайонного суду Волинської області;

-руйнування будівель і споруд;

-аварії на теплоелектростанціях та теплоцентралях;

-аварії в електричних мережах;

-аварії на каналізаційних системах з викидом забруднювальних речовин;

-аварії на тепломережах в холодну пору року;

-аварії в системах забезпечення населення питною водою;

-аварії систем зв’язку та телекомунікації;

-встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях;

-масові заворушення;

-виявлення застарілих боєприпасів; розлив ртуті в службових приміщеннях;

-забруднення службових приміщень та територій небезпечними хімічними, радіоактивними та біологічними речовинами.

 

  1. Прогнозовані надзвичайні ситуації, які можуть виникнути на об’єктах Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Відповідно до аналізу можливих причин та наслідків, прогнозовані надзвичайні ситуації, які можуть виникнути на об’єктах Луцького міськрайонного суду Волинської області, за рівнями можуть бути віднесені до надзвичайних ситуацій об’єктового рівня, реагування на які планується та в межах компетенції здійснюється за цим планом:

снігові замети, сильна ожеледь у зимовий період з порушенням нормальних умов функціонування Луцького міськрайонного суду Волинської області (на території та біля об’єктів Луцького міськрайонного суду Волинської області);

підтоплення території, підвальних та цокольних поверхів унаслідок інтенсивних злив та/або танення снігового покрову;

пожежі (вибухи) у будівлях;

раптове руйнування будівель;

аварії на об’єктових системах життєзабезпечення: електричних мережах, каналізаційних системах, тепломережах, водопровідних системах;

виявлення вибухонебезпечних предметів, застарілих та не знешкоджених боєприпасів та інших вибухових пристроїв;

виявлення в навколишньому середовищі небезпечних хімічних, радіоактивних та біологічних речовин понад гранично допустиму концентрацію (ГДК);

виявлення джерел іонізуючого випромінювання та радіоактивних відходів;

загроза або виникнення аварій на транспорті з викидом (виливом) небезпечних хімічних речовин (НХР) поруч з об’єктами Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Реагування на надзвичайні ситуації вищого рівня (місцевого, регіонального та державного), участь працівників Луцького міськрайонного суду Волинської області у виконанні відповідних заходів цивільного захисту буде здійснюватися відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації єдиної державної системи цивільного захисту.

 

Розділ ІІ

Організація виконання основних заходів цивільного захисту в разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій

 

  1. Організація і порядок виконання заходів щодо попередження надзвичайних ситуацій

Цей план вводиться в дію в разі загрози або виникнення на об’єктах Луцького міськрайонного суду Волинської області надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального або воєнного характеру об’єктового рівня, а також у разі виникнення надзвичайних ситуацій вищого рівня – для проведення першочергових заходів з питань цивільного захисту.

Підставами для введення цього плану в дію є загроза або виникнення на об’єктах Луцького міськрайонного суду Волинської області надзвичайної ситуації об’єктового, місцевого, регіонального та державного рівнів, а саме:

 

  1. Основні завдання щодо попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій.

Основними завданнями щодо попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій є:

Залежно від реальної ситуації, масштабів, наслідків і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, за рішенням голови суду визначається один із режимів функціонування Луцького міськрайонного суду Волинської області, а саме:

а) режим повсякденного функціонування – тимчасово встановлюється за умов нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій;

б) режим підвищеної готовності – тимчасово встановлюється у разі загрози виникнення надзвичайної ситуації за рішенням Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міських державних адміністрацій для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем;

в) режим надзвичайної ситуації – тимчасово встановлюється у разі виникнення надзвичайної ситуації за рішенням Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міських державних адміністрацій для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем;

г) режим надзвичайного стану - тимчасово встановлюється у межах території, на якій введено правовий режим надзвичайного стану відповідно до  Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану»  для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем.

Комплекс основних заходів, що реалізуються при введені Плану реагування в дію:

а) у режимі повсякденного функціонування:

б) у режимі підвищеної готовності:

в) у режимі надзвичайної ситуації:

г) у режимі надзвичайного стану:

У разі загрози виникнення надзвичайної ситуації проводяться:

 

У разі виникнення надзвичайної ситуації проводяться:

 

  1. Порядок виконання основних заходів цивільного захисту на об’єктному рівні.

У разі одержання Луцьким міськрайонним судом Волинської області інформації про загрозу виникнення надзвичайної ситуації:

 

  1. Дії в разі виникнення надзвичайної ситуації.

У разі виникнення надзвичайної ситуації невідкладно оповіщається (з використанням усіх засобів оповіщення та зв'язку) керівництво та працівники Луцького міськрайонного суду Волинської області, а також за тел. 101 ДСНС (у разі якщо інформація про виникнення надзвичайної ситуації надійшла не від цієї служби).

У разі виявлення постраждалих викликається за тел. 103 екстрена медична допомога, за необхідності – пожежно-рятувальні та інші аварійно-відновлювальні служби (газу, енергетики, водоканалу тощо).

Працівникам доводиться порядок першочергових дій та заходів захисту.

Збирається засідання (комісії з питань надзвичайних ситуацій), на якому:

 

  1. Забезпечення укриття працівників у фонді захисних споруд цивільного захисту.

Працівники Луцького міськрайонного суду Волинської області підлягають укриттю в найпростіших укриттях та спорудах подвійного призначення.

Укриттю підлягає 100 відсотків працівників Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Споруда подвійного призначення – це наземна або підземна споруда, що може бути використана за основним функціональним призначенням і для захисту населення.

Найпростіше укриття – це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, що знижує комбіноване ураження людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, а також від дії засобів ураження в особливий період.

 

  1. Організація евакуаційних заходів працівників Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Евакуація може проводитись на державному, регіональному, місцевому або об’єктовому рівні.

Залежно від особливостей надзвичайної ситуації встановлюються такі види евакуації:

1) обов’язкова;

2) загальна або часткова;

3) тимчасова або безповоротна.

Рішення про проведення евакуації приймають:

на державному рівні – Кабінет Міністрів України;

на регіональному рівні – Київська міська державна адміністрація;

на місцевому рівні – Волинська обласна державна адміністрація;

на об’єктовому рівні – керівництво Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Відповідно до законодавства обов’язковій евакуації підлягають усі категорії населення в разі:

виникнення загрози аварії з викидом радіоактивних і небезпечних хімічних речовин;

катастрофічного затоплення місцевості;

землетрусів;

великих лісових і торф’яних пожеж;

зсувів, інших геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;

збройних конфліктів.

Для об’єктів Луцького міськрайонного суду Волинської області надзвичайні ситуації, пов’язані з катастрофічним затопленням місцевості, великими лісовими і торф’яними пожежами, не є вірогідними.

У разі виникнення радіаційних аварій рішення про евакуацію населення, яке може потрапити до зони радіоактивного забруднення, приймається рішенням комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій відповідного рівня.

У невідкладних випадках рішення про проведення екстреної евакуації населення із зони надзвичайної ситуації або зони можливого ураження може прийняти керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, а в разі його відсутності – керівник аварійно-рятувальної служби, який першим прибув у зону надзвичайної ситуації.

Загальна тимчасова евакуація працівників у мирний час може проводитися за рішенням керівництва Луцького міськрайонного суду Волинської області та/або керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, керівника аварійно-рятувальної служби, який першим прибув у зону надзвичайної ситуації:

1) у разі пожежі – з будівлі, у якій виникла пожежа, в інші будівлі Луцького міськрайонного суду Волинської області або на визначені безпечні ділянки території в межах територій Луцького міськрайонного суду Волинської області або суміжної території;

2) у разі раптової руйнації будівель та споруд – з будівель і споруд, що зазнали руйнації, в інші будівлі Луцького міськрайонного суду Волинської області або на визначені безпечні ділянки території в межах територій Луцького міськрайонного суду Волинської області або за їх межами;

3) у разі виникнення надзвичайних ситуацій соціального або воєнного характеру – з територій Луцького міськрайонного суду Волинської області на визначені безпечні території.

У подальшому керівництво Луцького міськрайонного суду Волинської області може прийняти рішення про евакуацію працівників за місцем проживання (працівники пересуваються до місця проживання самостійно пішим порядком, на громадському транспорті загального користування тощо).

У разі виникнення надзвичайних ситуацій державного, регіонального та місцевого рівня, природного, соціального або воєнного характеру, а також надзвичайних ситуацій на об’єктах життєзабезпечення населення, до усунення небезпеки керівництво Луцького міськрайонного суду Волинської області може прийняти рішення про обмеження перебування працівників Луцького міськрайонного суду Волинської області в будівлях та на територіях Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Розпорядження про евакуацію передається по місцевій та міській телефонній мережі, телефонній мережі мобільних операторів України.

  1. Радіаційний, хімічний і бактеріологічний захист.

Радіаційний, хімічний і бактеріологічний захист організовуються та здійснюється з метою створення необхідних умов для захисту працівників та об’єктів Луцького міськрайонного суду Волинської області від негативного впливу об’єктів, які мають підвищену радіаційну, хімічну та бактеріологічну небезпеку.

Із цією метою плануються і проводяться заходи щодо введення типових режимів радіаційного захисту:

1-й режим – здійснення заходів санітарно-гігієнічного характеру: герметизація службових приміщень, обмеження або заборона перебування персоналу на відкритому повітрі, періодичне вологе прибирання у службових приміщеннях, переміщення персоналу всередині будівель із нижчих поверхів на вищі (при аваріях з викидом хлору) або навпаки (при аваріях з викидом аміаку), моніторинг радіаційної та хімічної обстановки;

2-й режим – евакуація персоналу з будівель, споруд та територій об’єктів Луцького міськрайонного суду Волинської області в безпечні місця або за місцем проживання;

3-й режим – працівник застосовує індивідуальні засоби захисту;

4-й режим – укриття працівників у фонді захисних споруд цивільного захисту.

Режими можуть установлюватися окремо або сумісно.

  1. Інженерний захист.

Інженерний захист працівників, об’єктів та території Луцького міськрайонного суду Волинської області здійснюється шляхом обов’язкового врахування вимог законодавства й державних будівельних норм, що діють у сфері цивільного захисту та пожежної безпеки, у містобудівній та проектній документації об’єктів будівництва, реконструкції, перепланування тощо.

 

Розділ ІІІ

Організація забезпечення заходів цивільного захисту та взаємодії під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації

 

  1. Транспортне забезпечення.

Питання забезпечення переміщення працівників Луцького міськрайонного суду Волинської області, вивозу матеріальних цінностей із зони надзвичайної ситуації покладається на комісію з питань надзвичайних ситуацій Луцького міськрайонного суду Волинської області.

 

  1. Матеріально-технічне забезпечення.

Координація заходів з матеріально-технічного забезпечення покладається на комісію з питань надзвичайних ситуацій Луцького міськрайонного суду Волинської області.

 

  1. Забезпечення охорони громадського порядку.

Охорона громадського порядку поблизу об’єктів Луцького міськрайонного суду Волинської області, у місцях розміщення евакуйованих (за межами об’єктів Луцького міськрайонного суду Волинської області) здійснюється підрозділами поліції.

Охорона та пропускний режим на об’єктах Луцького міськрайонного суду Волинської області здійснюється силами та засобами підрозділів ССО.

 

 

 

 

  1. Забезпечення взаємодії, взаємного оповіщення та інформування між суб’єктами забезпечення цивільного захисту.

З метою забезпечення належної організації робіт з попередження та ліквідації надзвичайних ситуацій організовується взаємодія між суб’єктами забезпечення цивільного захисту, а саме:

а) органами управління у сфері цивільного захисту державного рівня: Кабінетом Міністрів України;

ДСНС України;

в) органами відділів у сфері цивільного захисту місцевого рівня: Волинською обласною державною адміністрацією, її органами управління місцевої ланки територіальної (міської) підсистеми ЄДС ЦЗ, відділами з питань надзвичайних ситуацій цивільного захисту райдержадміністрацій;

Управлінням з організації пожежно-профілактичної діяльності у державних установах ГУ ДСНС України у Волинській області;

г) органами управління у сфері цивільного захисту об’єктового рівня:

комісія з питань надзвичайних ситуацій Луцького міськрайонного суду Волинської області;

 

 

Розділ ІV

Рекомендації щодо реагування на окремі надзвичайні ситуації

 

 

  1. Виникнення природних небезпечних явищ, які можуть спричинити надзвичайну ситуацію.

До природних небезпечних явищ, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на об’єктах Луцького міськрайонного суду Волинської області, відносяться:

снігові замети, сильна ожеледь, налипання мокрого снігу з порушенням нормальних умов функціонування структурних підрозділів Луцького міськрайонного суду Волинської області;

підтоплення території, підвальних та цокольних поверхів унаслідок інтенсивних злив та/або розтавання снігового покрову.

Для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, пов’язаних з опадами у вигляді снігу, внаслідок чого можуть виникнути снігові замети, налипання мокрого снігу, ожеледі тощо на територіях Луцького міськрайонного суду Волинської області, у разі гострої потреби, за рішенням керівництва Луцького міськрайонного суду Волинської області, до розчистки території за допомогою підручних засобів можуть бути залучені працівники Луцького міськрайонного суду Волинської області.

У разі необхідності залучення до ліквідації надзвичайної ситуації більш потужної снігозбиральної техніки інформуються відділи з питань надзвичайних ситуацій цивільного захисту.

У разі виникнення випадків підтоплення або затоплення територій і приміщень об’єктів Луцького міськрайонного суду Волинської області організовуються заходи з евакуації матеріальних цінностей та документів із приміщень, що підтоплюються, а також відключення їх від електроживлення. Ураховуючи відсутність у Луцького міськрайонного суду Волинської області техніки, що може бути залучена для відкачки води з приміщень та територій, що підтоплюються або затоплюються, до виконання зазначених робіт залучається спеціальна техніка аварійних служб

 

  1. Виникнення пожеж (вибухів) у будівлях та спорудах, що розташовані поруч із об’єктами Луцького міськрайонного суду Волинської області.

У разі виникнення пожеж (вибухів) у будівлях та спорудах, що розміщені поруч з об’єктами Луцького міськрайонного суду Волинської області, повинно бути вирішене питання щодо необхідності евакуації працівників з будівель Луцького міськрайонного суду Волинської області. Прийняття такого рішення здійснюється за рекомендацією керівника з ліквідації надзвичайної ситуації. Перед евакуацією працівників уживаються заходи щодо відключення від електроживлення службових приміщень, посилення охорони та пропускного режиму. Організовуються заходи з евакуації матеріальних цінностей та документів.

 

  1. Раптове руйнування будівель і споруд (у тому числі внаслідок терористичних актів).

Першочергові заходи з реагування на надзвичайні ситуації, пов’язані з раптовим руйнуванням будівель та споруд, повинні бути спрямовані на: повідомлення про це аварійних служб: оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (за тел. 101), екстреної медичної допомоги (за тел. 103) та органів, що будуть проводити слідство (за тел. 102); повідомлення про це підрозділу ССО для подальшого реагування відповідно до встановленого порядку дій; евакуацію працівників з небезпечної зони до безпечних зон (районів), на території об’єктів, а в разі неможливості – поза її межами; припинення енергопостачання (електро-, тепло- та водопостачання) будівлі (споруди), у якій сталася надзвичайна ситуація; огородження небезпечної зони та припинення доступу до неї осіб, які не задіяні у проведенні аварійно-рятувальних робіт; забезпечення безперешкодного доступу аварійних служб до місця проведення аварійно-рятувальних робіт; організацію перевірки стану будівель та споруд, які не зазнали руйнування, виявлення в них сторонніх предметів; посилення охорони об’єктів та пропускного режиму; всебічне сприяння аварійним службам.

 

  1. Аварії на об’єктових системах життєзабезпечення: електричних мережах, каналізаційних системах, тепломережах, водопровідних системах.

До ліквідації надзвичайних ситуацій на об’єктових системах життєзабезпечення залучаються відповідні комунальні аварійні служби (за договорами).

  1. Виявлення вибухонебезпечних предметів, застарілих та незнешкоджених боєприпасів, інших вибухових пристроїв.

У разі виявлення вибухонебезпечних предметів, застарілих та незнешкоджених боєприпасів, інших вибухових пристроїв основні заходи повинні бути спрямовані на:

 

  1. Виявлення в навколишньому середовищі шкідливих забруднювальних речовин понад гранично допустиму концентрацію.

У разі виявлення перших ознак наявності в навколишньому середовищі (у службових приміщеннях, на території) шкідливих речовин (зокрема, парів ртуті) необхідно повідомити службу ДСНС (тел. 101), керівництво Луцького міськрайонного суду Волинської області та підрозділ ССО; організувати евакуацію працівників з небезпечної зони.

Подальші дії з ліквідації зазначеної надзвичайної ситуації необхідно буде здійснювати тільки за результатами проведених вимірювань та за рекомендаціями фахівців відповідного напрямку.

У разі виявлення шкідливих речовин у приміщеннях необхідно забезпечити очищення приміщень від забруднювальних речовин із залученням відповідних служб.

Повернення до цих приміщень працівників здійснюється після зниження концентрації шкідливих речовин до безпечного рівня (за результатами відповідних вимірювань).

 

  1. Загроза або виникнення аварій на транспорті з викидом (виливом) небезпечних хімічних речовин поруч із об’єктами Луцького міськрайонного суду Волинської області.

Основними заходами захисту працівників у разі загрози або виникнення аварій на транспорті з викидом (виливом) небезпечних хімічних речовин поруч із об’єктами Луцького міськрайонного суду Волинської області є:

евакуація працівників із небезпечної зони;

впровадження типових режимів захисту.

Евакуації працівників із зони хімічного забруднення передбачає забезпечення їх засобами індивідуального захисту (далі – ЗІЗ), протигазами за наявності. За неможливості забезпечення працівників ЗІЗ здійснюються інші заходи щодо захисту з урахуванням фізико-хімічних характеристик небезпечних речовин.

У разі виникнення поруч з об’єктами Луцького міськрайонного суду Волинської області аварії з викидом (розливом) хлору здійснюється герметизація приміщень, працівники переміщуються на верхні поверхи будівель, у яких вони перебувають.

У разі аварії з розливом аміаку працівники з верхніх поверхів переміщуються на нижчі рівні. Евакуація працівників з будівель проводиться після забезпечення їх ЗІЗ або після усунення небезпеки отруєння. У цьому разі евакуація працівників здійснюється тільки з дозволу керівника ліквідації надзвичайної ситуації.